tisdag 18 november 2008

Moderaterna och satanismen !



När jag gjorde research (aka googlade "socialdemokrati och satanism") inför mitt inlägg om just kopplingen mellan socialdemokrati och satanism så gjorde jag en rolig upptäckt.
Jag upptäckte till min förtjusning att även moderaternas studentförbund har bekänt färg som en tjänare under mörkrets prins.

Följande text är mer eller mindre saxad direkt från en artikel i svd:

När satanism på allvar etablerades som en offentlig och uppmärksammad koherent lära, i Kalifornien 1966, var det ingen vänsterfigur som stod i spetsen. Nej, Anton Szandor LaVey (1930-1997), Church of Satans svarte påve, befann sig snarare en bra bit ut på högerkanten och var en radikalkapitalistisk libertarian inspirerad av bland andra Ayn Rand och Nietzsche. Läran är i princip ateistisk, och Satan en bild för människans ego och för de få, de starka, eliten. Den evige rebellens svärdsspets riktas nu mot välfärdsstatens dalt med lata och inkompetenta.

Ett sentida exempel på folk som använder sig av Satan som politisk förebild finner vi i en lång artikel publicerad i Svensk Linje, Fria Moderata Studentförbundets tidning, Nr 1-2 1999.
Där lyfts LaVeys satanism fram som en lära vilken väl överensstämmer med skribentens egna nyliberala värderingar.

Inte oväntat fick skribenten raskt mothugg från en förbundskamrat, som menade att här förelåg en missuppfattning av både LaVey och liberalismen.

Kanske något oväntat så står jag faktiskt på den borgerliga skribentens sida.

Jag är nämligen också övertygad om att nyliberalism är Satans verk.